Wel of niet een werkenbij site laten maken?

Als organisatie ben je op zoek naar het beste talent van de arbeidsmarkt. Dat zorgt er immers voor dat je projecten op tijd afkomen en dat je organisatie groeit. Een sterke werkenbij-site naast je normale bedrijfswebsite zorgt ervoor dat potentiële werknemers je weten te vinden. Maar is een werkenbij-site eigenlijk wel nodig of zijn er ook andere manieren om te werken aan je online employer brand? 3 reden om wel of geen werkenbij-site te laten maken.

Wel: Belangrijk instrument voor arbeidsmarktcommunicatie

De werkenbij-site is voor de meeste kandidaten het #1 kanaal waarop ze binnenkomen als ze een vacature voorbij zien komen.  Als werkgever wil je dan goed laten zien wie je bent, wat je employer brand is en hoe jouw organisatie zich onderscheidt ten opzichte van de rest. Een werkenbij-site zorgt ervoor dat je kandidaten niet worden afgeleid door bedrijfsinformatie op de normale website die op dat moment voor hen niet interessant is.

Niet: niet elk bedrijf heeft een werkenbij-site nodig

Als je een klein bedrijf hebt of maar heel af en toe een vacature open hebt staan is een werkenbij-site misschien wat teveel van het goede. Overweeg dan eens een campagne-pagina waar je de kandidaten naartoe stuurt. Minder werk en voor veel bedrijf ook meer dan genoeg (Mitosa ontwikkelt zowel werkenbij-sites als campagnesites i.c.m. met social media marketing)

Wel: Meer ruimte voor beleving

Anno 2019 laten mensen zich vooral overtuigen door beleving en het vertellen van verhalen (bijvoorbeeld door vacature video’s in te zetten). Op een speciale werkenbij-site is hier meer ruimte voor.

Wanneer is het tijd voor een werkenbij-site?

Niet ieder bedrijf heeft een werkenbij-site nodig. Als je deze dingen herkent is het wellicht goed om toch eens te kijken of een werkenbij-site je kan helpen om je kandidaten nog beter te bereiken!

  • Betere vindbaarheid van vacatures
  • Je wilt meer sollicitaties ontvangen
  • Bepaalde afdelingen of functies worden onderbelicht in de lange lijst met vacatures
  • Je hebt het gevoel dat de sollicitanten niet altijd een goed beeld hebben van je bedrijf als je ze uitnodigt op gesprek
  • Je wilt werken aan het imago dat je hebt als werkgever
  • Je wilt transparanter zijn over je bedrijf naar potentiële werknemers

Enthousiast over dit stuk? Dan vinden we het leuk als je het deelt!

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Ben jij klaar voor meer kandidaten uit online?

Schrijf je in de gratis monday update die helpt met het vinden van de allerbeste kandidaten. Wedden dat je er blij van wordt?

Reageren mag! Als je maar wel aardig blijft. ;-)

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct even bellen?