Personeelsadvertenties in kranten zetten werkt niet meer!

Je kent het gevoel misschien wel. Duizenden euro’s uitgegeven aan een personeelsadvertentie in één van de grote kranten.

Je chef communicatie zei dat het werkte… Dat de sollicitanten dan in rijen voor de deur zouden liggen. En jij maar wachten. En wachten. En wachten.

Wat gebeurde er? Niets… Geen belletjes, geen sollicitaties. Niets. Herkenbaar?

Het werkt ook niet meer… dat adverteren in de krant.

Want: Waar zitten de jongeren? Waar zit jouw doelgroep? Waar zitten jouw ideale kandidaten? Zit jouw ideale, hippe, millenial werknemer echt ’s avonds de krant te lezen?

We leven in 2019! Je kunt zoveel makkelijker aan medewerkers komen. Je moet alleen wel weten waar ze zijn!

Jouw kandidaten zitten op:

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • WhatsApp
  • SnapChat
  • Reddit
  • Marktplaats
  • Het bushokje
  • Het winkelcentrum

Overal zitten ze. Maar de krant is echt passé.

Wellicht vraag je je af, nou nou, kan dat niet wat minder?

Nope. Wij willen bedrijven informeren, helpen, bijstaan. In de (moeilijke) zoektocht naar kandidaten.

Misschien eerst wat feiten en cijfers.

  • Er worden per dag (nog steeds) maar liefst +-2,26 miljoen kranten gedrukt
  • 16,5 miljoen Nederlanders kijken gemiddeld 8,5 uur per dag naar internet/tv/social media.

Even een voorbeeld:

Stel jij bent opzoek naar medewerkers voor je administratie. En jij wilt in de Telegraaf een halve pagina gebruiken voor je zoektocht. Omdat jouw chef communicatie dat adviseerde. Dan betaal je ongeveer
+- € 20.000!

Wij vragen het ons weleens af: wie is hiervoor verantwoordelijk? Wie bedenkt dit?

Al zou je een kwart pagina doen, dan betaal je nog € 10.000. Volgens de statistieken zouden dan 400.000 mensen jouw advertentie moeten zien. Ja 400.000 ja. Dat klinkt heel veel. Toch?

Alleen.. Hoeveel van die vierhonderdduizend mensen zijn geschikt voor de functie? En uit welke regio komen die kandidaten? Wat hebben al die Telegraaflezers aan een baan in Groningen als ze in Maastricht wonen? Moet je dat bedrag in 1x aftikken of mag het ook in 2 termijnen ;-P… Nee grapje… ik heb iets voor je…

Stel. Stel hé, het volgende…?

Stel jij bent opzoek naar medewerkers voor je administratie. En jij wilt het internet gebruiken voor je zoektocht. Omdat jouw chef marketing dat adviseerde.

Dan betaal je ongeveer… (zeg ik niet. Lees eerst maar even verder).

En stel. Stel hé. Daarmee bereik je 15.000 mensen. Uit je doelgroep. In jouw regio! 

En stel. Stel hé. Er zijn bedrijven die in ieder geval in eerst instantie onderzoek doen door jouw administratieve medewerkers te interviewen. Door te praten met de mensen uit de functie. 

En stel. Stel hé. Deze bedrijven zorgen ervoor dat jij 3 maanden lang met jouw advertentie in beeld bent bij jouw doelgroep. Niet 1 dag. 3 maanden lang. Dagelijks. 

En stel. Stel hé. Deze bedrijven doen nog veel meer. Gave filmpjes. Mooie foto’s. Goed geschreven vacatureteksten.

#onderzoek-eerst-ff-hoe-je-snel-goedkoop-en-efficient-de juiste-doelgroep-bereiken-kan-zonder-bizar-veel-geld-naar-de-krant-te-smijten

 

Goed. Jij wilde weten wat dit kost? Zuunige Hollander 🙂

Zeg ik niet…

Want als je zoveel geld naar de krant brengt, is geld toch niet relevant. 🙂

Enthousiast over dit stuk? Dan vinden we het leuk als je het deelt!

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Ben jij klaar voor meer kandidaten uit online?

Schrijf je in de gratis monday update die helpt met het vinden van de allerbeste kandidaten. Wedden dat je er blij van wordt?

Reageren mag! Als je maar wel aardig blijft. ;-)

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct even bellen?