Digitale strategie

Onmisbaar in het digitale tijdperk

Digitale strategie


Er zijn nogal wat manieren om digitaal actief te zijn. Natuurlijk, je website moet op orde zijn. Maar wat doe je met Instagram, een CRM en maatwerk apps om maar wat voorbeelden te noemen? Het stellen van doelen en het kiezen van de juiste middelen bij die doelen is dan onmisbaar.

Om je online positie te behouden of te versterken is het belangrijk een digitale strategie te kiezen die naadloos aansluit bij je bedrijfsstrategie. Mitosa helpt je bij het creëren hiervan.

We groeien met je mee

We groeien met je mee

We zijn niet het grootste digitale bureau. Dat zullen we ook niet worden. We houden het liever persoonlijk. Maar als jij onze strategische adviezen volgt ga je groeien. En dan groeien wij met je mee.

We zijn laagdrempelig

We zijn laagdrempelig

Je kunt ons gewoon bellen, we zijn bijna altijd bereikbaar. En als je dat wilt plannen we morgen nog een afspraak met je in.

We zijn strategisch ijzersterk

We zijn strategisch ijzersterk

Je kunt op dit moment kiezen uit tientallen verschillende webbureau’s. Online marketing bedrijven zijn er bij de vleet en als je op zoek wilt naar een CRM moet je een consultant inhuren. Onze adviezen zorgen voor overzicht in die digitale achtbaan.

Van ideeën naar concrete plannen


Om tot een goede strategie te komen is het belangrijk om jouw bedrijf van binnen en van buiten te leren kennen. Wij moeten begrijpen wat je business inhoudt en wie je doelgroep is om dit te kunnen vertalen in een goed plan. Daarom nodigen we je uit om het verhaal van jouw idee, merk, product of dienst aan ons te vertellen. En terwijl wij naar je luisteren proberen we onder andere het volgende te achterhalen:
  • Wie is jouw doelgroep?
  • Wat zijn je doelstellingen?
  • Welke online kanalen kun jij gebruiken om je doelgroep te bereiken?
  • Hoe kan jouw organisatie productiever worden dankzij digitale tools?

Aan de slag


In de volgende fase werken we samen met jou een superhelder plan uit. We vertalen jouw doelstellingen, van sales tot productie, naar een sterk verhaal en bekijken welke kanalen en mogelijkheden we hebben om jouw doelen te bereiken. We beantwoorden vragen zoals:
  • Is het nuttig om via LinkedIn te adverteren?
  • Kunnen we de productiviteit van je medewerkers verbeteren met betere interne tooling?
  • Is een CRM nuttig voor jouw bedrijf en welke zou dat dan moeten worden?
We bekijken op basis van ons strategisch canvas samen met jou alle mogelijkheden en starten vervolgens met het realiseren hiervan.

Dat jouw website live is of je campagne staat betekent niet dat ons werk is afgelopen. We kunnen namelijk pas echt scoren in het optimaliseren van jouw digitale uitingen. Dat doen we door minimaal elke 2 maanden met je te gaan zitten, jouw de resultaten van ons werk te laten zien en op basis van jouw ideeën en onze voorstellen constant te verbeteren.

Onze werkwijze


Eigenlijk is het heel makkelijk.

01

Analyse van jouw bedrijf

Om jou te kunnen helpen met software of projectbegeleiding moeten we precies weten hoe jouw bedrijf werkt en wat voor jou belangrijk is. Alleen dan kunnen we jou namelijk de juiste adviezen geven. Daarom starten we altijd met een analyse van jouw bedrijf. Waar sta je op digitaal vlak, waar wil je heen en welke middelen kunnen we daarvoor inzetten.

02

Digitaal strategie plan

Jij wilt een product op de markt zetten. Een app lanceren of jezelf online positioneren als kennispartner voor je klanten. Dan heb je een strategisch plan nodig. Welke middelen zet je in (betaalde advertenties, je website, social media marketing, etc.)? Hoe wordt je planning en wie is er verantwoordelijk? Wij helpen je om dit helder te krijgen en zo de juiste stappen te nemen op digitaal vlak.

03

Projectbegeleiding

Aan alleen plannen heb je niets. Die moeten ook worden uitgevoerd. Wij helpen je bij het vinden van de juiste partners zoals online marketing bedrijven, softwarebouwers en webontwikkelaars. Daarna helpen we je bij het beoordelen van offertes, het vaststellen van de projectvereisten en het inhoudelijk beoordelen van voorstellen.

04

Lange termijn begeleiding

Wij geloven dat je digitaal alleen succesvol kunt zijn als je telkens verbetert. Daarom gaan we minstens eens per twee maanden met je zitten om de plannen met je door te spreken. Verbeter voorstellen te doen en de resultaten van ons en bijvoorbeeld je marketingbureau met je door te spreken.